Xerrada Educar
hàbits a casa. Petits consells pràctics:
Els pares i mares hem d’estructurar i organitzar
la nostra família de manera que tots els membre que la integren siguin
feliços i es desenvolupin de manera sana.
A la família el nen ha d’aprendre hàbits
saludables de convivència amb els demes i l’autodisciplina necessària per
aconseguir el que es proposi.
Aprendre bons hàbits és important
per als nostres fills perquè aquests son essencials per:
Aprendre comportaments responsables amb ells
mateixos i els altres
Per la bona convivència amb els altres
Per adquirir una major autonomia
Per desenvolupar una bona autoestima
Per això és important que des de
petits els anem ensenyant hàbits com:
Una bona alimentació (que aprenguin a menjar
fruita i verdura)
Una bona higiene (que es rentin les mans abans de
menjar o es rentin les dents cada dia)
Mantenir l’ordre (que recullin les seves
joguines), disciplina i convivència (no pegar o insultar)
Un bon horari de son
Els pares, arribant a un acord comú, han de
delimitar les regles i rutines que els agradaria tenir a la seva
família.
Sempre d’acord amb els seu estil i amb les necessitats dels seus fills.
Les primeres normes a casa arriben a través dels hàbits:
- Anem a dormir a les 9h.
- Abans de dinar ens rentem les mans.
- Després de jugar recollim les joguines.
Evita:
- La repetició constant i esgotadora de frases com “ rentat les mans”, “recull les joguines”,…
- El mal ambient que es genera quan els cridem perquè ens facin cas.
- La mala predisposició a fer una cosa per obligació o perquè si.
- Que els nostres fills percebin l’aprenentatge de certes conductes com un malson d’ordres pesades i sense sentit.
Sempre d’acord amb els seu estil i amb les necessitats dels seus fills.
Les primeres normes a casa arriben a través dels hàbits:
- Anem a dormir a les 9h.
- Abans de dinar ens rentem les mans.
- Després de jugar recollim les joguines.
Evita:
- La repetició constant i esgotadora de frases com “ rentat les mans”, “recull les joguines”,…
- El mal ambient que es genera quan els cridem perquè ens facin cas.
- La mala predisposició a fer una cosa per obligació o perquè si.
- Que els nostres fills percebin l’aprenentatge de certes conductes com un malson d’ordres pesades i sense sentit.
Proporciona:
- Un ambient més positiu i menys restrictiu.
- Una predisposició a realitzar tasques que li sol·licitem que faci.
- Una visió de l’aprenentatge d’aquests coneixements més fàcil de portar a terme.
- Un aprenentatge més sencill d’aconseguir.
Si teniu
qualsevol dubte o pregunta:
Llibres d’interès:
- MacKenzie,R.J. Poner límites. Como educar a
niños responsables e independientes con límites claros. Madrid: Ediciones
Medici
- Tierno Jimenez,B.(2003). Todo lo que necesitas
saber para educar a tus hijos. Madrid: De bolsillo.
- Muñoz Rodrigues,M. Autonomia personal y salut
infantil. CFGS Educació infantil. Serveis socioculturals i a la comunitat.
- Abrázame, mamá. El desarrollo de la autoestima
infantil y juvenil por Mª. Luisa Ferrerós (Editorial Planeta).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada